This is a demo store. No orders will be fulfilled.
GS-LGB 21428 RhB Elektrolok Ge 4/4 III Glacier on Tour
NL: GS-LGB 21428 RhB elektrische locomotief Ge 4/4 III „Glacier on Tour” Model van de elektrische locomotief van de serie Ge 4/4 III van de RhB in de speciale uitvoering „Glacier on Tour”. Natuurgetrouwe kleurstelling en opschrift uit tijdperk VI. Alle 4 wielstellen worden door twee krachtige Bühler-motoren aangedreven. Voorzien van een mfx/DCC-decoder met veel licht- en geluidsfuncties. Dakstroomafnemer via de motor aangedreven, digitaal schakelbaar. Lengte over de buffers 65 cm.
De loc is de passende treinlocomotief voor de Glacier-Express-panoramarijtuigen zoals 33666, 33667 of 33668.
Rijgeluid werkt ook bij analoog gebruik.
Rhätische Bahn (RhB) Elektrische locomotief Ge 4/4 III 651 (Glacier on Tour) van de RhB. De twaalf elektrische locomotieven van de serie Ge 4/4 III vormen met hun driefasenwisselstroommotoren en GTO-inverters de krachtigste machines van de Rhätische Bahn (RhB). Vele exemplaren dienen bovendien als reclamedragers, maar de Ge 4/4 III 651 met de naam „Fideris” is wel echt een buitenbeentje. Uitwendig opgesmukt met chroomfolie maakt deze trein als „Glacier on Tour” reclame voor de „langzaamste sneltrein ter wereld” – de Glacier-Express.
Hij vertrok voor het eerst op 25 juni 1930 om 7u30 in Zermatt en bereikte via Visp, Brig, Andermatt,
Disentis/Mustér en Chur uiteindelijk St. Moritz, gelegen in de Engadin, na een rit van net geen elf uur. Met deze trein wilden de drie Zwitserse spoorwegmaatschappijen RhB, Furka-Oberalp-Bahn (FO) en VispZermatt-Bahn (VZ) opnieuw aanknopen bij de traditie van de luxetreinen, die vóór de eerste wereldoorlog zeer geliefd waren. Dat lukte, en zo doorkruist de Glacier-Express nog altijd op 291 kilometer smalspoor regelmatig de kantons Graubünden, Uri en Wallis.
Via de motor op en neer beweegbare stroomafnemer
DE: GS-LGB 21428 RhB Elektrolok Ge 4/4 III „Glacier on Tour“ Modell der Elektrolok der Baureihe Ge 4/4 III der RhB in der Sonderausführung „Glacier on Tour“. Originalgetreue Farbgebung und Beschriftung der Epoche VI. Alle 4 Radsätze von zwei leistungsstarken BühlerMotoren angetrieben. Ausgerüstet mit einem mfx/DCCDecoder mit vielen Licht und Soundfunktionen. Dachstromabnehmer motorisch angetrieben, digital schaltbar. Länge über Puffer 65 cm.
Die Lok ist die passende Zuglok für die Glacier- Express Panoramawagen wie 33666, 33667 oder 33668.
Fahrgeräusch auch im Analogbetrieb funktionsfähig.
NL: Het aangeboden artikel behoort niet tot de gelimiteerde oplage van LGB. Technisch is de loc 100% LGB met exact de zelfde specificaties.
Levering uiteraard met 100% fabrieksgarantie.
DE: Der angebotene Artikel gehört nicht zur limitierten Auflage von LGB. Technisch ist die Lok 100% LGB mit genau den gleichen Spezifikationen.
Lieferung natürlich mit 100% Herstellergarantie.
EN: The offered article does not belong to the limited edition of LGB. Technically the locomotive is 100% LGB with exactly the same specifications.
Delivery of course with a 100% manufacturer's warranty.
Conditie | Nieuw |
---|---|
Verpakking | Met Originele verpakking |
Merk | GS |
Garantie | Fabrieksgarantie |
Dit produkt is te gebruiken icm: | Aristo Craft, Bachmann, Baumann, Bohler, Brawa, Brekina, Esu, Jaegerndorfer, Kaweba, Kesslbauer, Kiss, LGB, Liliput, Massoth, Noch, Occre, Piko, Pola, Prehm-Miniaturen, Preiser, Schotterfix, ST-Gleis, Thiel, |
Zwitserse baan | RhB Rhatische Bahn |