This is a demo store. No orders will be fulfilled.
GSmm Bahnhof Gletsch DFB/ Dampfbahn Furka-Bergstrecke
Dieses Gebaude bauen wir nach Kundenwunsch. Naturgetreu, Maasstabsgerecht und sehr detaillierd. Jede menge extra’s sind moglich. Komplette innen einrichtung, Beleuchting, soundmodule, figuren usw usw. Prijs op aanvraag. Afhankelijk van gewenste uitvoering en opties.
In 1997 worden verschillende mijlpalen bereikt. Op 12 juni wordt het nieuwe instapperron op station Realp in gebruik genomen. Op 5 september wordt de spoorwegovergang Muttbach gereed gemaakt door het sluiten van de sporen. Tot slot krijgt men op 28 oktober de HG 3/4 nr. 4 te leen.
Op 4 september 1999 was het voor dieselloc HGm 51 voor het eerst mogelijk om vanuit Gletsch tot aan de "Notbrücke" door te rijden. Hiervoor moesten de staalelementen van de noodbrug die op de rails lagen worden verwijderd. Dit was mogelijk doordat er op dat moment hiervoor een kraan beschikbaar was.
De volgende zomer werden door vrijwilligers van de verschillende afdelingen van de DFB verschillende werkzaamheden aan het traject uitgevoerd. Zo werd het traject Muttbach – Gletsch opnieuw van steenslag voorzien. Meer dan 500 ton steenslag werden met stoomloc HG 3/4 nr. 1 en een speciale "Schotterwagen" aangevoerd. Bij de spoorwegovergang Muttbach aan de Furkapasweg ontstond reeds lang voor de aankomst van de stoomloc een file op de pasweg. Iedereen wilde deze onverwachte ontmoeting met de stoomloc niet missen.
Conditie | Nieuw |
---|---|
Merk | GSmm |
Dit produkt is te gebruiken icm: | Aristo Craft, Bachmann, Baumann, Bohler, Brawa, Brekina, Esu, Jaegerndorfer, Kaweba, Kesslbauer, Kiss, LGB, Liliput, Massoth, Noch, Occre, Piko, Pola, Prehm-Miniaturen, Preiser, Schotterfix, ST-Gleis, Thiel, |
Zwitserse baan | Dampfbahn Furka-Bergstrecke |